Overview
The patterns of global migration: Scale
The patterns of global migration: Concentration
The determinants of migration
The short-term impact of immigration: Labor markets
Addressing short-term costs: Assistance and adjustment policies
The long-term impact: Immigrant integration and assimilation
High-skilled migration, agglomeration, and brain drain
International coordination of migration policy
Final thoughts
개요 Overview
부자들은 많은 자산을 가지고 있고, 가난한 사람들은 오직 하나, 즉 그들의 노동력을 가지고 있다. 좋은 일자리가 가난한 사람들에게 오는 것이 더디기 때문에 가난한 사람들은 생산적인 일자리를 찾기 위해 움직여야 한다. 따라서 이민은 세계은행의 두 가지 목표인 빈곤을 줄이고 번영을 공유하는 가장 효과적인 방법이다. 놀랄 것도 없이, 역사의 모든 개발 경험과 성장 에피소드는 국가 내 공간과 부문에 걸쳐 노동력의 재분배를 수반했다.
그러나 가장 큰 이익 중 일부는 국가 간 사람들의 이동에서 나온다. 이주민들은 저소득 국가에서 고소득 국가로 이주할 때 수입이 3~6배 증가한다. 미국으로 이주하는 젊은 비숙련 노동자의 평균 소득은 연간 약 14,000달러로 추정된다. 개발도상국에서 청년 1억 명을 이동시켜 고소득국의 이민자 수를 두 배로 늘린다면 연간 소득 증가액은 1조4000억 달러가 될 것이다. 이러한 세계적인 복지 이득은 상품과 자본의 국제적 흐름에 대한 모든 제한을 없앰으로써 얻는 이익을 감소시킨다.
이 같은 이익은 대부분의 사람들이 움직일 수 없기 때문에 대부분 개념적으로 남아 있다. 세계 인구의 약 3%만이 태어나지 않은 나라에 살고 있는데, 이 비율은 무역, 투자 및 지식 흐름을 통해 전례 없는 글로벌 통합 60년이 넘도록 크게 변하지 않았다. 공간, 문화, 언어의 거리는 이동성에 내재된 장애물로 이주자 임금에 약 30-50%의 세금을 부과한다. 그러나 가장 중요한 장벽은 국경, 즉 민족 국가의 특권과 보호를 누릴 수 있는 질투심 많은 수호자들이다. 대부분의 개발도상국에서 온 젊은 비숙련 노동자들에게는 국경과 맞먹는 세금이 150% 이상인데, 이는 거리의 물리적, 문화적 차원에 의해 부과되는 세금보다 3배 이상 크다.
이민자들의 이득은 주최국의 희생으로 얻어지는 것이 아니다. 뉴질랜드에서 뉴멕시코로 가는 목적지의 농부들은 이민 노동자들의 노력 덕분에 번창한다. 제네바에 있는 유럽 원자력 연구 기구(CERN)에서 캘리포니아에 있는 실리콘 밸리에 이르기까지 첨단 기술 분야의 기관들은 이민자들의 독창성 덕분에 혁신을 이루고 있습니다. 원주민 출신 노동자(목적지에서 태어난 사람들)도 평균적으로 이익을 갖는데, 이는 이민자들이 기꺼이 수행하려는 직업에서 벗어나기 때문이거나, 이민자들이 제공하는 보완적 기술로부터 이익을 얻거나, 이민자들이 제공하는 제품과 서비스의 소비자이기 때문이다. 거의 모든 경험적 연구에 따르면 노동 이동성의 증가는 이민자들에게 큰 이득으로 이어지고 목적지 국가에게는 긍정적인 전반적인 이득으로 이어진다고 한다.
그것은 퍼즐을 만든다. 이민의 경제적 이득과 사회적 이익에 대한 설득력 있는 경제적 증거는 이민에 대한 극명한 정치적 반대와 어색하게 마주하고 있다. 정치 여론 조사에 대한 응답자들은 그들의 나라에 이민자들이 도착하는 것을 최악의 두려움 중 하나로 꼽는다. 미국과 모든 서유럽 국가에서 치러진 마지막 선거 동안 이민은 변함없이 3대 관심사 중 하나였다. 시민들은 이주민과 난민들이 일자리와 임금, 복지 프로그램, 범죄, 학교, 그리고 그들의 국가 정체성에 어떤 영향을 미칠지 걱정했다. 대중이 그들의 경험적 발견을 무시하는 것에 좌절하여, 많은 사람들은 경제학자들은 정치적 반대를 외국인 혐오증을 포함한 문화적, 사회적 요인 탓으로 돌린다.
본 정책연구보고서(PRR) '번영을 위한 움직임: 글로벌 이주와 노동시장'은 경제적 증거에 초점을 맞추어 학술연구와 대중담론 사이의 이러한 긴장을 해소하기 위한 시도이다. 우리는 이주에 대한 정치적 반대에 대해 노동 시장 지향적이고 경제적으로 동기 부여가 된 근거를 제안한다. 세계적인 이주 패턴은 특정 장소, 산업, 직업에 이민자들의 높은 집중을 이끈다. 예를 들어, 상위 10개 목적지 국가들은 세계 이민의 60%를 차지한다. 미국에는 4개 주가 전체 이민자의 절반을 수용하고 있으며, 이들 4개 주는 10개 카운티가 이민자의 절반을 수용하고 있다. 이민자들은 특정 지리적 지역의 좁은 산업과 직업에 더욱 집중되어 있다. 거의 모든 주요 목적지 국가에서 동일한 패턴이 반복된다. 이민자들의 이러한 지리적 및 노동 시장 집중은 원주민 노동자들 사이에서 불안, 불안, 잠재적으로 중요한 단기적 혼란을 증가시킨다. 게다가, 목적지 노동 시장에서 긍정적인 효과와 혜택은 더 분산되는 경향이 있는 반면, 비용은 더 집중되어 있고 쉽게 이민 탓으로 돌린다.
이러한 합법적인 경제적 우려를 이해하고 공감하는 것은 정보에 입각하고 효과적인 정책 수립에 매우 중요하다. 토박이 노동자의 단기 전근에 따른 비용을 완화하고 노동력 이동에 의해 창출되는 경제적 이익을 보다 광범위하게 분배하는 것이 목표여야 한다. 모든 사람에게 피해를 줄 이민에 대한 엄격한 제한을 피하기 위해서는 고통을 완화하고 이민으로 인한 이익을 공유하기 위한 사전 예방적 개입이 필수적이다. 이민으로 인한 막대한 경제적 이득을 무시하는 것은 수 십억 달러 지폐를 인도에 남기는 것과 마찬가지일 것이다.
이 PRR은 논쟁을 알리고 자극하고, 더 나은 정책에 기여하며, 추가 연구를 촉진하고, 눈에 띄는 지식과 데이터 격차를 식별하는 것을 목표로 한다. 그것은 경제 이민과 난민에 대한 주요 사실 및 결과, 연구 방법 및 데이터 출처, 그들의 결정 요인, 그리고 그들이 원천 및 목적지 국가 모두의 노동 시장에 미치는 영향을 제시한다. 우리는 정책 입안자, 싱크탱크, 학자, 학생, 더 넓은 대중, 그리고 물론 세계은행에 있는 우리의 동료들의 청중을 염두에 두고 있다. PRR의 노동시장 초점은 세계은행의 운영 및 분석적 초점인 이민의 중요한 발전과 빈곤의 영향이 이러한 노동시장 경로를 통해 작용한다는 사실에만 동기가 부여되는 것이 아니다. 이 초점은 또한 공간과 시간 제약과 특정 다른 영역에 대한 엄격한 연구의 부재를 반영하며, 이는 단순히 모든 차원의 이주를 포괄하는 보고서를 허용하지 않는다. 우리는 많은 사회적, 문화적, 정치적 차원이 매우 중요하다고 믿는다. 그리고 우리는 세계은행 안팎의 미래 분석 작업이 이러한 단점을 해결할 것이라고 확신한다.
이 개요는 보고서의 주요 주제와 결과에 대한 독립적 요약이다. 이것은 많은 질문에 대해 설명한다. 누가 어디로 이주하는가? 사람들은 왜 이주하는가? 이민자들과 그들이 남긴 사람들에게 미치는 영향은 무엇인가? 목적지 지역의 원주민 시민에 대한 단기 및 장기 노동 시장, 사회 및 복지 결과는 무엇인가? 이민을 보내는 나라와 받는 나라 모두에 고기술 이민의 구체적인 의미가 있는가? 경제적 이익을 유지하면서 이민의 부정적인 영향을 어떻게 해결할 수 있을까?
개요에는 또한 다음 장에 제시된 근거를 바탕으로 한 일련의 정책 권고 사항도 포함되어 있습니다. 분명해지겠지만, 이민 정책에 관한 한 쉬운 해결책이 없기 때문에, 격렬하고 때로는 격렬한 논쟁이 존재한다. 경제적 고려는 복잡한 일련의 문제의 일부일 뿐이며, 경제 문헌이 항상 단순하고 명확한 해결책을 제공하는 것은 아니다. 그럼에도 불구하고, 우리는 현재의 경제 분석에는 정책 입안자들이 중심에 두어야 할 통찰력과 교훈이 포함되어 있다고 믿는다.
개요의 구성은 주로 보고서의 나머지 구성을 따른다. 우리는 세계 이주의 규모와 패턴, 그리고 임금 격차 및 지리적 거리와 같은 주요 결정 요인에 대한 설명으로 시작한다. 그런 다음 이러한 힘과 집중된 결과가 특정 지역, 부문 및 직업에서 이주의 경제적 효과를 어떻게 형성하는지 논의한다. 서로 다른 집단 간 이민의 단기 임금 및 이주 영향에 대한 증거를 제시한 후, 우리는 그러한 영향에 대한 정책 대응의 문제로 눈을 돌린다. 우리의 초점은 이득이 어떻게 분배될 수 있는지에 있다. 다음 절은 특히 이민자의 동화에 대한 장기적인 영향과 관련 정책 조치에 초점을 맞춘다. 마지막 두 번째 섹션은 전문가 이주, 그 영향 및 시사점에 관한 것이다. 우리는 국제 이주에서 발생하는 정책 갈등을 해결하기 위해 다자간 및 지역적 틀을 개발할 필요성을 강조하는 것으로 결론을 내린다.
Overview
The rich have many assets; the poor have only one—their labor. Because good jobs are slow to come to the poor, the poor must move to find productive employment. Migration is, therefore, the most effective way to reduce poverty and share prosperity, the twin goals of the World Bank. Not surprisingly, all development experiences and growth episodes in history have involved a reallocation of labor across space and sectors within countries.
Some of the biggest gains, however, come from the movement of people between countries. Migrants’ incomes increase three to six times when they move from lower- to higher-income countries. The average income gain for a young unskilled worker moving to the United States is estimated to be about $14,000 per year. If we were to double the number of immigrants in high-income countries by moving 100 million young people from developing countries, the annual income gain would be $1.4 trillion. This global welfare gain dwarfs the gains from the removal of all restrictions on international flows of goods and capital.
These gains remain largely notional because most people cannot move. Only about 3 percent of the world’s population live in a country in which they were not born, a proportion that has not changed much over six decades of otherwise unprecedented global integration, via trade, investment, and knowledge flows. Distances in space, culture, and language are inherent impediments to mobility, imposing an estimated 30–50 percent tax on migrant wages. The most important barriers are, however, national borders, the jealous guardians of who can enjoy the privileges and protections of nation-states. The tax equivalent of an international border is over 150 percent for young unskilled workers from most developing countries, more than three times larger than those imposed by physical and cultural dimensions of distance.
The gains for immigrants do not come at the expense of host countries. Farmers in destinations from New Zealand to New Mexico thrive thanks to the hard work of immigrant workers. Institutions at the technology frontier—from CERN (the European Organization for Nuclear Research) in Geneva to Silicon Valley in California—innovate thanks to the ingenuity of immigrants. Native-born workers (those who were born in the destination country) also gain on average, either because they gravitate away from the occupations that immigrants are willing to perform, because they benefit from the complementary skills that immigrants bring, or because they are consumers of the products and services immigrants provide. Almost every empirical study finds that increased labor mobility leads to large gains for the immigrants and positive overall gains for the destination country.
That creates a puzzle. The compelling economic evidence on the economic gains and social benefits of migration sits awkwardly with stark political opposition to immigration. Respondents to political opinion polls rate the arrival of immigrants in their countries as among their worst fears. During the last round of elections in the United States and every Western European country, immigration was invariably one of the top three concerns. Citizens worried about what migrants and refugees would do to jobs and wages, welfare programs, crime, schools, and their national identity. Frustrated by the public’s disregard of their empirical findings, many economists attribute political opposition to cultural and social factors, including xenophobia.
This Policy Research Report (PRR), Moving for Prosperity: Global Migration and Labor Markets, is an attempt to address this tension between the academic research and the public discourse by focusing on the economic evidence. We suggest a labor market–oriented, economically motivated rationale to the political opposition to migration. Global migration patterns lead to high concentrations of immigrants in certain places, industries, and occupations. For example, the top 10 destination countries account for 60 percent of global immigration. Four states host half of all immigrants in the United States, and 10 counties host half of the immigrants in these four states. Immigrants are further concentrated in a narrow set of industries and occupations in specific geographic regions. The same pattern repeats itself in almost every major destination country. It is these geographic and labor market concentrations of immigrants that lead to increased anxiety, insecurity, and potentially significant short-term disruptions among native-born workers. Furthermore, the positive effects and benefits in the destination labor markets tend to be more diffuse whereas the costs are more concentrated and easily attributable to immigration.
Understanding (and empathizing with) these legitimate economic concerns is critical to informed and effective policy making. The goal should be to ease the costs of short-term dislocations of native-born workers and distribute more widely the economic benefits generated by labor mobility. Proactive interventions to ease the pain and share the gain from immigration are essential to avoid draconian restrictions on immigration that will hurt everybody. Ignoring the massive economic gains of immigration would be akin to leaving billions of hundred dollar bills on the sidewalk.
This PRR aims to inform and stimulate debate, contribute to better policies, facilitate further research, and identify prominent knowledge and data gaps. It presents key facts and findings, research methods and data sources on economic migration and refugees, the determinants of their decisions, and their impact on labor markets in both source and destination countries. We have in mind an audience of policy makers, think tanks, academics, students, the wider public, and, of course, our colleagues in the World Bank. The labor market focus of the PRR is motivated not only by the fact that important development and poverty implications of migration—the World Bank’s operational and analytical focus—work
through these labor market channels. This focus also reflects space and time constraints, and the absence of rigorous research in certain other areas, which simply do not allow an all-encompassing report that covers every dimension of migration. We believe many of the social, cultural, and political dimensions are highly important; and we are certain future analytical work within and outside the World Bank will address these shortcomings.
This overview is intended to be a stand-alone summary of the main themes and results in the report. It discusses many questions: Who migrates to where? Why do people migrate? What is the impact on the migrants and those they leave behind? What are the short- and long-term labor market, social, and welfare outcomes on native-born citizens in the destination locations? Are there specific implications of high-skilled immigration for both migrantsending and migrant-receiving countries? How can we address the negative impacts of immigration while sustaining the economic benefits?
The overview also includes a series of policy recommendations based on the evidence presented in the following chapters. As will become clear, there are no easy solutions when it comes to migration policies, hence the presence of vigorous and, at times, harsh debates. Economic considerations are only a part of a complex set of issues, and economics literature does not always provide simple and unambiguous solutions. Nevertheless, we believe that the current economic analysis does contain insights and lessons that need to be placed center stage by policy makers.
The organization of the overview mostly follows the organization of the rest of the report. We start with the description of the size and patterns of global migration and their main determinants, such as wage gaps and geographic distances. We then discuss how these forces and concentrated outcomes shape the economic effects of migration in certain regions, sectors, and occupations. After we present the evidence on the short-term wage and dislocation impact of immigration across different groups, we turn to the question of the policy responses to such impacts. Our focus is on how the gains can be distributed. The next section focuses on long-term impacts, especially on assimilation of immigrants, and the relevant policy measures. The penultimate section is on high-skilled migration, its impact and implications. We conclude with emphasizing the need to develop multilateral and regional frameworks to address the policy conflicts arising in international migration.
[※ World Bank. 2018. Moving for Prosperity: Global Migration and Labor Markets. Policy Research Report. Washington, DC: World Bank. doi:10.1596/978-1-4648-1281-1. License: Creative Commons Attribution CC BY 3.0 IGO
This translation was not created by The World Bank and should not be considered an official World Bank translation. The World Bank shall not be liable for any content or error in this translation.
This is an adaptation of an original work by The World Bank. Views and opinions expressed in the adaptation are the sole responsibility of the author or authors of the adaptation and are not endorsed by The World Bank.]
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